Copyright © SFKH 2021-09-26

Till minne av Maggie Pillips

Vår lärare och kollega Maggie Pillips har avlidit.

Följande besked kom från hennes närmaste samarbetspartner i USA:

Dear Colleagues,

It saddens me to notify you of the passing of Maggie Phillips, Ph.D.

Maggie had recently been diagnosed with heart issues, but was feeling better and was beginning a writing retreat at her beloved lakeside cabin in Maine. She died suddenly on Sept.1, after having what was by all reports a beautiful day. Maggie was last seen outside by a friend, enjoying a glorious sunset...

Many of you know her from her extensive years of teaching for ASCH, SCEH, and ISH. Maggie was the consummate integrator. Her most recent work was teaching workshops on Somatic Ego-State Therapy®, a toolbox of interventions to strengthen the self and to unlock chronic pain and trauma symptoms. She was a founding member of ESTNA (Ego State Therapy, North America). She had been teaching internationally about Ego State Therapy, Somatic Experiencing, Energy Psychology, EMDR, and behavioral medicine in addition to conducting webinars on many diverse topics.

Maggie was a Fellow of ASCH, a co-recipient of its Crasilneck Award for the best writing in the field of hypnosis and a Fellow of the International Society for the Study of Trauma and Dissociation which awarded her the Cornelia Wilbur award for contributions to the study and treatment of dissociation.

She has written four books and numerous papers, chapters, and articles on trauma, dissociation, pain, Ego State Therapy, Hypnosis, and mind-body healing.

She made enormous contributions and left us too soon. She will be greatly missed.

Shirley McNeal, Ph.D., ABPP

Maggie var en regelbunden besökare hos oss i SFKH.

Redan på 80-talet undervisade hon i Södra Kretsen och anlitades vid varje tvåårsutbildning sedan dess, även den som arrangerades i samarbete med Västra Kretsen. Senast för några år sedan var hon vår föreläsare vid ett årsmöte med Stockholmskretsen som värd.

Jag lärde känna henne mer personligt då vi startade Ego State Therapy International för exakt tio år sedan. Vi som bildade styrelsen kompletterade och stöttade varandra, och jag kunde alltid räkna med Maggie som ett klokt bollplank. Som Shirley skriver, så startade Maggie vår Nordamerikanska gren i ESTI, och hon hade precis kommit igång med den första kullen elever i vårt certifieringsprogram, samma som vi haft i SFKH sedan en längre tid.

De som känt henne väl, vet att hon var rättfram och spontan, och hennes starka temperament togs inte alltid emot med glädje. Men när någon tog illa upp, var hon alltid mån om att reparera. Maggie fick många vänner.

Som sekreterare i ESTI har hon varit en klippa, som utfört den svåra konsten att integrera vår internationella inbördes mycket heterogena grupps bidrag till EST newsletter.

Det går inte att ersätta Maggie Phillips, vi sörjer tomrummet hon lämnar efter sig.

Susanna Carolusson