Östra kretsens medlemsmöten om drömmar, glädje och tacksamhet

Medlemsmöte 30 oktober: Drömmar för läkning av trauman Zoom 19.00 – 20.30
4 december: Glädje och tacksamhet – ett skydd mot utbrändhet Zoom 19.00 – 20.30

Elisabeth Persdotter o Dolores Hildebrand har besökt den internationella hypnoskongressen i Krakow i juni. Fyllda av spännande upplevelser och möten kommer de nu att dela med sig till oss på två medlemsmöten i höst. Vi får bland annat höra om hur drömmar kan användas vid läkning av trauma. Brian Allen, en psykolog från Australien, höll en workshop om detta. Och både Elisabeth och Dolores har integrerat drömmar i sitt patientarbete.

Flera presentationer handlade om hur glädje och tacksamhet kan bli ett skydd mot utbrändhet. En av presentatörerna var Nicole Ruysschaert, psykiater från Belgien och välkänd i hypnosvärlden. Ihop med Elisabeth och Dolores mångåriga erfarenhet som läkare respektive psykoterapeut bjuds vi på en rik väv från hypnosens värld. De kommer också att bjuda oss på prova-på övningar.

Alla medlemmar är välkomna!

Anmäl dig till Elisabeth Persdotter  så kommer en länk till Zoom några dagar innan mötet.